trap history

V hudbě ale tenhle výraz odkazuje na styl, který vznikal v 90. letech z jižanského hiphopu a poznáte ho podle ostrých syntetických bicích, výrazných kopáků a basové linky.

(poznámka Luterise ►Producenti znají legendární 808smičku. Ta je pro trap fakt typická. A taky způsob, jak ji producenti používají. Žádný sidechainin, ale jednoduše natvrdo 808 basa pod kopákem.. Jako není to vůbec zvukově uhlídat, ale pokud to zvládnete, tak Vám to fakt zatřese celým tělem!!!!)

Jeden by si mohl podle vzniku žánru myslet, že označení trap pochází z nějaké přesmyčky slova „rap“. Tyrranosaurus Rap? Nebo Terror-Rap? Ani jedno! Realita předčila moji představivost. Název prý přišel z atlantského slangu, kde se označení trap používalo pro místo, používané výhradně pro prodej drog, resp. místo, kde se uzavírají drogové dealy.

OK, my v Evropě jsme asi z jinýho těsta. Největší droga je tu alkohol, tráva a cukr od Agrofertu. Ale je třeba si uvědomit, že v USA vyrůstají mladí na jiným matrošu.. Neřekl bych, že je jim co závidět (pokud teda nejste třeba Travis Scott 🙂

Tak třeba WIKIPEDIE mezi průkopníky trapu řadí jména jako Kurtis Mantronik, Mannie Fresh nebo Young Jeezy a Gucci Mane.

Ale na ty všechny my tady kašleme. Protože je rok 2021 a oldschool trap byl hlavně o osmsetosmičkový base. Dnes je svět rozmanitější. Dne Vám fakt v trapu nestačí žvatlat rýmičky do 808čky, abyste byl úspěšný producent. Dnes musíte mít dost hudební představivosti, leckdy i hudebního vzdělání a fantazie, abyste udělal pecku, která zamává vnímavějším publikem.

Trapové stavební prvky jsou dnes ve světě naprosto běžné. Používá je Ariana Grande (Sweetener z roku 2018), Justin Bieber, Travis Scott, Hardwell, Hex Cougar a mnozí další mainstreamoví umělci a producenti.

Na tomhle webu nám jde ale hlavně o moderní trap. Něco, co je podle mě zcela jasnou budoucností vzdělanější elektronické hudby.

Moderní trap, nebo také EDM trap, už se v zásadě oprostil od svých hiphopových počátků. Dá se asi říct, že vyšel z popularity Dubstepu, který mega proslavil třeba Skrillex.

Ale časem přešel z nemelodických extatických dubstepových dropů do melodičtější roviny.

Všimněte si, že třeba tolik oceněnovaný (a mnou milovaný) Jacob Colier používá ve svých skladbách čistě trapové a dubstepové prvky!! Do dropů nebo post-dropů seká Jacob Colier call-responze prvky z orchestrálního rejstříku. A to je super. Skrillex a ostatní průkopníci dubstepu používali spíše wooble bass prvky a nemelodické elementy, který sekal Skrillex a kluci kolem Dubstepu a dřevního DnB.

Trap scénu zaplavují další a další šikulové. A je to jen dobře! Trap má mnoho podob, ale spojovacím prvkem je to, že se u toho nenudíte!

Tenhle segment se zkrátka rychle rozvíjí a do budoucna se máme na těšit.

A já chci, abychom to tady společně s Vámi prosadili konečně i v České republice. Proto sledujte naše akce a hlavně ► choďte na ně!

Luteris.com